نهال انگور دهوین
خرید نهال انگور ایته

نهال انگور ایته

  • ارتفاع محل کاشت ۱۲۶۵ متر از سطح دریا
  • دمای محل کاشت:   ۱۵ الی ۱۸ درجه زیر صفر
  • شروع باردهی:        میانه فروردین تا ابتدای خرداد
  • خاستگاه:               ایران، خراسان، کاشمر
  •    مقدار باردهی:         در هر هکتار بیش از ۲۰ تن
  • شکل ظاهری:          استوانه ای کشیده،  قرمز و زرد
  • موعد رسیدن محصول:  دیررس
  • موارد مصرف:               تازه­‌خوری
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور ایته

نهال انگور ایته، این رقم یکی از ارقام محلی و بومی خراسان است که شباهت با گلین بورماغی یا شصت عروس دارد البته با اندکی تفاوت دارای حبه‌هایی درشت و بسیار روشن و تراکم حبه‌ها در خوشه، بالا است. ولی این رقم در ایران با نام شصت عروس رایج شده است. این رقم از نوع انگورهای آب‌دار، شیرین و خوش‌خوراک است که متاسفانه ماندگاری خیلی زیادی ندارند و جزو رقم‌های قدیمی خراسان است که به‌دلیل اصلاح در این گونه رقم‌ها شاید نتوان برای یک باغ کاملا حرفه‌ای و اقتصادی توصیه کرد.

شما بهتر می‌دانید که اگر نهال انگوری که تهیه می‌کنید دارای آفت و بیماری باشد و یا با منطقه کشاورزی‌ شما تناسب نداشته باشد، تمام سرمایه و زحمات و وقت شما هدر رفته است.
ما در نهالستان انگور دهوین با کمک مجرب‌ترین مهندسان و متخصصان باغداری و کشاورزی، با فروش مرغوب‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌ترین نهال‌های انگور به شما کمک می‌کنیم  که با کیفیت‌ترین ارقام انگور وارداتی و صادراتی را داشته باشید.

برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت نهال انگور ایته می‌توانید با کارشناسان کشاورز نهالستان دهوین در تماس باشید.

مشخصات نهال انگور شصت عروس (ایته)

نهال انگور ایته اصالتا از شهر کاشمر است، به این انگور قطره اشک هم می­گویند که در ایالت متحده ی آمریکا کشت و پرورش داده می شود. در ایران در همه ی مناطق به جز شرایط هوای خیلی سرد و خیلی گرم شرایط کشت فراهم است.
این انگورها تقریبا  باریک  و صورتی رنگ هستند. ظاهری زیبا دارند و برای مجلس آرایی  و تزیین مناسب هستند.
موعد رسیدن این انگورها از اواخر تیر ماه تا اواخر مرداد است.
نهال انگور ایته ( شصت عروس ) یکی از انگورهای محبوب در بین ایرانیان است. این انگور طعم بسیار مطلوبی دارد و به همین علت همواره باغداران به آن توجه ویژه دارند.  این انگور به دلیل طعم متفاوت در کشورهای اروپایی نیز مورد توجه قرار گرفته و اهمیت زیادی به آن داده شده است.

نحوه کاشت نهال انگور شصت عروس

نهال انگور ایته باید در محدوده آفتاب‌گیر کاشت شود. بیشتر انگورها آفتاب‌پسند هستند. پس بهتر است در آفتاب کامل قرار داشته باشند. برای درخت شصت عروس محدوده‌هایی را برای کاشتن برگزینید که ساعات سایه زیادی نداشته باشند.
برای کاشتن نهال انگور شصت عروس، شرایط آب و هوایی منطقه خود را مورد بررسی کنید. این نهال­‌ها برای کاشت به محیطی معتدل می­‌خواهند.

روش آبیاری نهال شصت عروس

بعضی از کشاورزان ممکن است نهال انگور ایته را در مناطق سایه‌دار کاشت کنند که اصلا مناطق مناسبی نیستند. هدف اصلی آنها از کاشت نهال در سایه این است که بعد از آبیاری زود خاک آنها خشک نشود ولی احتمالا در این صورت آفات و بیماری­‌های نهال انگور تشدید می­شود.

شرایط آب و هوایی مناسب نهال انگور ایته

اگر انگور شصت عروس در شرایط آب و هوایی مناسبی نباشد بدون شک رشد مناسبی نخواهد داشت و به خوبی بار نمی­‌دهد. این رقم  آب و هوای معتدل را می­ پسندد.

انگورهای شصت عروس در فصل سرما مقاومت خوبی دارند، ولی در فصل بهار و تابستان شرایط آب و هوایی آن باید معتدل باشد.

 اگر اهل خراسان یا آذربایجان هستید، این نهال را بدون ترس و نگرانی بکارید.

خاک مناسب نهال شصت عروس 

برای نهال انگور شصت عروس وضعیت اسیدیته خاک باید بررسی شود. PH خاک باید بین ۵ و ۶ باشد. برای رشد بهتر، انگورها خاک‌های خنثی را می­‌پسندند. البته گاهی نیز می توان این نهال را در خاک‌های کمی اسیدی کاشت. البته میزان اسیدی بودن خاک زیاد نباشد.
برای نهال انگور ایته بهترین نوع خاک از نوع رسی و لومی هستند، اگر خاک‌­ها مواد معدنی لازم را ندارند می­‌توانید خاک را غنی­‌سازی کنید.

هرس نهال انگور شصت عروس

به خرید نهال انگور اسکارلت رویال، ویژگی‌های آن، شرایط کشت و نگه‌داری محصول و پیشگیری از بیماری و آفت‌های این محصول را در این مطلب بررسی کردیم. در دوران خواب گیاه باید توجه شود. دوران خواب همان دوران قبل از جوانه زنی درخت است.

اگر شما در زمان بیداری درخت آن را هرس کنید، نهال انگور با یخ زدگی مواجه خواهد شد. توجه داشته باشید هرس باید در اواخر زمستان یا ابتدای بهار انجام شود. چون درخت انگور دیرتر از باقی میوه‌ها از خواب زمستانی بیدار می‌شود، هرس آن می­تواند به بهار موکول شود.

هرس انگور شصت عروس مهم است. زیرا این نهال با سرعت بسیار زیادی رشد خواهد کرد. و همه شاخ و برگهای اضافی باید هرس شوند.

شاخه های شکسته شده و ضعیف در جریان هرس نهال انگور شصت عروس باید حذف شوند تا قسمت میانی درخت انگور نیز به شکل تنک شده درآید. این مورد برای رسیدن نور آفتاب به سایر بخش ها و شاخه های انگور مهم است. اگر کاشت انگور شصت عروس را با قلمه انجام دادید، از مرحله هرس انگور غفلت نکنید. عمر هر یک از شاخه های انگور سه سال می باشد. بنابراین شاخه هایی که بیش از سه سال عمرشان گذشته، باید در جریان هرس از درخت حذف کنید.

هرس رقم ایته به صورت مختلط یا دو تا پنج جوانه‌ای است و با توجه به رنگ سبزش نوع تربیت پرگولا برای این رقم مناسب باشد. اقلیمی که مناسب این کشت است اقلیم نیم سردسیر برای این رقم بسیار مناسب است.

آفت و بیماری‌های نهال انگور ایته

کاشت نهال انگور ایته در سایه  مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. اول اینکه احتمال بروز آفت و بیماری در چنین شرایطی برای این نهال وجود خواهد داشت. و انگوری که در ساعات کمی ریز آفتابی قرار داشته باشد حتماً از نظر محصول دهی ضعیف خواهد بود. پس به بازدهی خوب و بالا نخواهد رسید.

تکثیر نهال ایته

نهال انگور شصت عروس برای موفقیت در کاشت نیاز به گرده افشانی منظم و دقیق خواهد داشت. برای کاشتن انگور شصت عروس باید گرده‌افشانی در باغ را در نظر بگیرید. این ارقام را  باید در موقعیت مناسبی بکارید. به این منظور جریان باد را بررسی کنید.

سخن پایانی

خرید نهال انگور ایته، ویژگی‌های آن، شرایط کشت و نگه‌داری محصول و پیشگیری از بیماری و آفت‌های این محصول را در این مطلب بررسی کردیم.
محصولات ارائه شده در سایت دهوین همگی با تضمین اصالت کالا و طی کردن آزمایش‌های سلامت محصول به دست شما می‌رسد. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با در نظر گرفتن شرایط  آب و هوایی و مساحت زمین شما، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند. پس از انتخاب نهال مناسب ،سفارش شما در بسته‌بندی‌های ایمن قرار گرفته و  ارسال خواهد شد.
در صورتی که سوالی در رابطه با سایر ویژگی‌ها و یا نیازی به مشاوره داشتید، می‌توانید با کارشناسان نهالستان دهوین در ارتباط باشید.

همچنین مشتاقیم در قسمت نظرات زیر همین صفحه ، نظرات و سوالات خود را مطرح کنید، کارشناسان دهوین در کوتاه‌ترین زمان تلاش خواهند کرد درست‌ترین پاسخ را در اختیار شما قرار دهند.

 
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا