نهال انگور دهوین
نهال انگور بی‌دانه قرمز

نهال انگور بی دانه قرمز

  • بهترین فصل کاشت: اوایل پاییز
  • ارتفاع محل کاشت: ۵۰۰ تا ۲۳۰۰ متر
  • دمای محل کاشت: تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد
  • شروع باردهی: از سال پنجم
  • مقدار باردهی: ۵۰ کیلو هر درخت بالغ
  • خاستگاه: ایران و تولید عمده آن در ملایر
  • عمر مفید: بیش از 80 سال‌
  • رنگ حبه: حبه‌های قرمز رنگ
  • شکل ظاهری: اندازه حبه کوچک، بیضی شکل، بی‌دانه
  • میزان تولید در هکتار: ۸۰ تن
  • موعد رسیدن محصول: مرداد ماه
  • موارد مصرف: تازه‌خوری، سرکه، کشمش، آبغوره و آبمیوه
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور نهال انگور بی‌دانه قرمز

نهال انگور بیدانه قرمز مانند سایر محصولات ارائه شده در سایت دهوین همگی با تضمین اصالت و سلامت محصول به دست شما می‌رسد. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و مساحت زمین شما، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند.

مشخصات نهال انگور بی‌دانه قرمز

یکی از ارقام معروف و بومی ایران است و جزو ارقام میان‌رس محسوب می‌شود. در شرایط آب و هوایی خراسان معمولا نیمه اول مرداد ماه نهال انگور بی‌دانه قرمز می‌‌رسد و شکل حبه‌ها بر اساس شرایط اقلیمی در ارتفاعات بالاتر و شرایط آب و هوایی خنک‌تر مثل آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی که ارتفاعش از دریا بالاتر است تا حدودی کشیده‌تر می‌شود، رنگ‌پذیری خیلی بهتر انجام می‌گیرد.
در دشت و شرایط اقلیمی گرم رنگ‌پذیری سخت‌تر انجام می‌شود و اگر سیستم هرس به شکلی باشد که هرس سبز انجام نگیرد و نور خورشید مستقیم به خوشه نخورد، رنگ‌پذیری دچار مشکل می‌شود و اصطلاحا رنگ ابلق به خودش می‌گیرد.
رقم انگور بی‌دانه قرمز انبار مانی نسبتا خوبی دارد که می‌توان برای مدت کوتاهی در سردخانه نیز نگه‌داری کرد.
تنها مشکلی که این رقم دارد این است که برای توسعه در نقاط مختلف به دلیل عدم رنگ‌گیری در ارتفاعات پایین‌تر و در جاهایی که اختلاف شب و روز و اختلاف دما کم است، توصیه می‌شود برای رنگ آوری خیلی خوب در ارتفاعات بالاتر و در مناطقی که اختلاف دمای شب و روزش بیشتر است کشت شود.
تغییر در نوع تولید نهال و با استفاده از پایه‌های مقاوم به بیماری و خشکی و پایه‌های بهتر این رقم را بتوان توسعه داد و این رقم را می‌توان به ‌عنوان یکی از ارقام صادراتی در حوزۀ نهال برای ایران باشد که مجموعه دهوین برنامه‌ریزی‌های خوبی برای این موضوع در نظر گرفته است.

نحوه کاشت نهال انگور بی‌دانه قرمز

نهال‌های انگور قرمز خود را پس از دریافت، در فضایی سرد قرار دهید. ریشه آن را همراه با رطوبت نگهداری کنید. باید در اولین فرصت نسبت به کاشت اقدام نمایید.
حتما قبل از کاشت نهال انگور قرمز کشمشی، ریشه‌ها را مدت ۳ تا ۴ ساعت در آب بخیسانید.
در هنگام کاشت، همه شاخه‌های اضافه و ضعیف را بردارید و تنها قوی‌ترین‌ها را به جای بگذارید.
تنه‌هایی که کمترین جوانه دارند را نزدیک سطح خاک بکارید.
یک سوراخ به اندازه کافی بزرگ حفاری نمایید تا ریشه بتواند گسترش یابد.

درخت انگور بی‌دانه قرمز برای رشد به آب و هوای تابستانی نیاز دارند. شما به عنوان کشاورز باید آن را در اوایل پاییز بکارید تا در تابستان محصول‌دهی آغاز شود. برای برداشت هم در اوایل مرداد ماه اقدام کنید. بسیاری از ارقام این انگور در برابر سرمای زمستان مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. اهمیت ندادن این نهال به سرمای زمستان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این رقم است. تحمل سرمایی آن ۱۸- درجه سانتی‌گراد است.
اما باید بدانید که برای رشد به آب و هوای گرم تابستانی احتیاج دارد. فصل بهار از زمانی که درجه هوا به بالاتر از ۱۰ درجه برسد نهال رشد خود را آغاز می‌کند. بنابراین باید بدانید نیاز اصلی  نهال بی‌دانه قرمز برای رشد آفتاب است. فواصل کاشت به صورت استاندارد ۲ در ۲ متر تعیین می‌شود.

نحوه نگهداری نهال انگور بی‌دانه قرمز

خاک باید حاصلخیز باشد اما باید میزان نفوذپذیری آب در این خاک، کاهش یابد. درختان تاک نسبت به رطوبت، آسیب‌پذیر هستند. خاک انتخابی باید با مواد آلی همراه با ترکیبی از کود‌های حیوانی، قبل از شخم زمین آماده شود.
نهال انگور قرمز بی‌دانه، در ابتدای رشد خود به تمام مواد مغذی موجود نیاز دارد.
بهتر است اطراف پایه درخت انگور قرمز بی‌دانه، مالچ یا خاک‌پوش نریزید. مالچ باعث می‌شود تا خاک خنکی خود را حفظ کند. ریشه انگور، گرما دوست است.
در سال ابتدایی، هرس را به صورت یکسان انجام دهید. نکته مهم در این مرحله از رشد ایجاد ریشه قوی و تنه‌ای مقاوم است.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش شد تمامی اطلاعات ضروری راجع به نهال انگور بی‌دانه قرمز به شما مخاطبان عزیز ارائه شود. در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را در انتهای صفحه با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر محصولات و نحوه خرید نهال انگور کشمشی قرمز می‌توانید از طریق شماره تماس با مشاورین ما در دهوین ارتباط باشید.

Rate this page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا