نهال انگور دهوین
نهال انگور بیدانه سفید

نهال انگور بی دانه سفید

  • دمای محل کاشت: آفتابی
  • شروع باردهی: از سال دوم و سوم
  • خاستگاه: ایالات متحده، کالیفرنیا
  • رنگ دانه: سبز روشن
  • شکل ظاهری: بیضی بی‌دانه و کشیده
  • موعد رسیدن محصول: اواخر تابستان تا اواسط پاییز
  • موارد مصرف: خوش‌خوراک
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور بی دانه سفید

  خرید نهال انگور بی دانه سفید به منظور کشت در باغ‌ها و نهالستان‌های مناطق نیمه‌گرمسیری صورت می‌گیرد. این رقم یکی از رقم‌های معروف و مشهور ایران است که در استان‌های غربی کشور مثل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و استان قزوین به ویژه در تاکستان و در شهرستان‌های شرقی کشور مثل قوچان، فاروج، تیتگانلو که مهد و مرکز تولید این انگور است، کشت می‌شود. برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت انگور سفید بیدانه می‌توانید با کارشناسان کشاورز نهالستان دهوین، در ارتباط باشید.

محصولات ارائه شده در سایت دهوین همگی با تضمین اصالت کالا و طی کردن آزمایش‌های سلامت محصول به دست شما می‌رسد. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و مساحت زمین شما، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند. پس از انتخاب نهال مناسب ،سفارش شما در بسته‌بندی‌های ایمن قرار گرفته و ارسال خواهد شد.

مشخصات نهال انگور سفید کشمشی

رقم انگور بیدانه کشمشی از انواع دیررس انگور است که 4 سال بعد از کشت، باردهی آن آغاز و با رسیدن به 10 سالگی باردهی آن تکمیل می‌شود. معمولا باغداران در فصل بهار اقدام به کشت این نهال می‌کنند و در اواسط تابستان نوبت به میوه‌دهی این درخت می‌رسد.
خوشه‌های نهال انگور بیدانه سفید، بلند و متراکم است، به طوری که تقریبا هر یک کیلوگرم از این انگور چیزی در حدود 2 تا 4 خوشه ‌می‌شود. وزن حبه‌های نهال انگور کشمشی هر کدام به 2 گرم می‌رسد که شیرین، آبدار و به رنگ سبز روشن مایل به زرد است.

نحوه کاشت نهال انگور سفید بیدانه

بنا بر تجربه باغداران، بهترین شرایط کشت این محصول در ایران در استان فارس رقم می‌خورد. فاصله کشت نهال‌ها در زمین مسطح 3*3 متر در زمین‌های غیر مسطح و شیبدار این فاصله 3*2 یا 3.5*2.5 متر باید است. همچنین در زمان کشت این محصول باید به عمق مناسب چاله را برای کاشتن نهال توجه داشت؛ معمولا ابعاد مناسب برای کاشت نهال انگور کشمشی سفید ابعادی در حدود 80*80*80 است.

نحوه نگه داری نهال انگور کشمشی بی دانه

در نگه‌داری نهال باید به مواردی مانند آبیاری، کوددهی، شرایط آب‌هوایی، هرس و آفت‌ها و بیماری‌هایی که این نوع نهال را تهدید می‌کنند توجه کرد. رعایت موارد فوق به اضافه رعایت اصول کاشت و اطمینان از اصالت محصول، در نهایت نهالستان یا باغ پرباری را برای باغداران رقم خواهد زد. در ادامه به چند مورد از اقدامات مهم برای نگه‌داری نهال انگور سفید بی دانه، اشاره می‌کنیم.

روش آبیاری نهال انگور سفید بیدانه

در مناطقی که بارندگی در آن‌ها زیاد است، می‌توان این نهال را به صورت دیمی کشت کرد و در غیر این صورت مجبور به استفاده از روش آبیاری مصنوعی خواهیم بود. به طور کلی در ماه‌های اولیه کشت به دلیل ضعف ریشه‌های نهال باید با فاصله‌های زمانی کمتری این نهال را آبیاری کرد. با گذشت زمان و با رسیدن به ماه‌های اردیبهشت و خرداد، نهال انگور سفید کشمشی باید هر 10 روز یک بار آبیار شود، فاصله زمانی آبیاری با گرم‌تر شدن هوا، کوتاه‌تر می‌شود؛ به عنوان مثال در ماه‌های تیر و اواسط تابستان لازم است هر 6 روز یک‌بار، این نهال آبیاری شود.

هرس نهال انگور سفید بیدانه

این رقم هرس بلند یا هرس کین لازم دارد و جوانه‌های شاخه‌های بارده را بین 10 تا 12 جوانه گرفته می‌شود. بهترین نوع سیستم تربیتی این رقم، سیستم نایفن است که هزینه داربستی کمتری لازم دارد و همچنین عملکرد خیلی خوبی با هرس بلند به دست می‌دهد.

آفت و بیماری‌های نهال انگور سفید بی دانه

از بیماری‌های شایع این رقم نهال انگور می‌توان به زنجره مو، پوسیدگی سفید ریشه مو، بیماری سفیدک سطحی، خوشه‌خوار انگور و … اشاره کرد. برای پیشگیری و مبارزه با آفات مذکور و بیماری‌ها همیشه از مشاوره و توصیه کارشناسان کشاورزی استفاده کنید؛ همچنین نکته مهم دیگر توجه به بستر رشد، خاک و کوددهی محصول است.

سخن پایانی

 در این مطلب تلاش شد تمامی اطلاعات ضروری راجع به نهال انگور بیدانه سفید به شما مخاطبان عزیز ارائه شود.در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتردرباره سایر محصولات و نحوه خرید نهال انگور بیدانه سفید می‌توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

Rate this page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا