نهال انگور دهوین
نهال انگور پرلت وارداتی

نهال انگور پرلت

  • بهترین فصل کاشت: پاییز (نهایت تا اوایل بهار)
  • ارتفاع محل کاشت: ۵۰۰ تا ۲۳۰۰ متر
  • دمای محل کاشت: تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد
  • شروع باردهی: از سال دوم
  • مقدار باردهی: ۵۰ کیلو هر درخت بالغ
  • خاستگاه: فرانسه
  • عمر مفید: ۵۰ سال‌
  • رنگ حبه: حبه‌های رنگ روشن
  • شکل ظاهری: بی‌دانه
  • میزان تولید در هکتار: ۳۰ تا ۴۰ تن
  • موعد رسیدن محصول: زودرس (اواسط شهریور ماه)
  • موارد مصرف: تازه‌خوری، کشمش و خشکبار
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور پرلت

محصولات ارائه شده در سایت دهوین همگی با تضمین اصالت و طی کردن آزمایش‌های سلامت محصول به دست شما می‌رسد. برای اطلاع از شرایط خرید و همچنین اطلاعات قیمت این محصول می‌توانید با مشاوران نهالستان دهوین تماس بگیرید.

در این مطلب مهم‌ترین نکات مورد نیاز شما برای آشنایی با درخت انگور پرلت گردآوری شده است. بعد از خواندن این مطلب اطلاعاتی کلی که در رابطه با این نهال به دست می‌آورید، به شما در انجام خرید بهتر کمک خواهد کرد. 

مشخصات نهال انگور پرلت

رقم پرلت جز ارقام نسبتا جدید در ایران است. جزو رقم‌های بی‌دانه و هم ردیف رقم بی‌دانه سفید است. با این تفاوت که نسبت به بی‌دانه سفید زودرس‌تر است.

پرلت معمولا در آب‌ و هوای خراسان یک هفته تا ۱۰ روز زودتر از بی‌دانه سفید می‌رسد. حبه انگور پرلت دارای رنگ کاملا طلایی همراه با طعمی خاص و معطر است که این طعم برگرفته از یکی از والدینش است که از گروه موسکات است.

در شرایط مساوی سایز حبه‌ها نسبت به رقم بی‌دانه سفید بزرگ‌تر است. این رقم جز رقم‌های نسبتا پر است و تنها مشکلی که دارد این است که در اوایل بهار دمای هوا دچار نوسان شود، یعنی گرم و سرد شدن و بالا و پایین رفتن دمای محیط باعث ایجاد عارضه شات‌بری در این رقم می‌شود.

پرلت جزو رقم‌هایی است که توصیه می‌شود در مناطقی که آب‌های فصلی دارند و امکان تولید میوه‌های زودرس وجود دارد کشت شود. همچنین برای مناطق نسبتا گرمسیر‌تر و به عنوان جایگزینی برای رقم بی‌دانه سفید در مناطقی که به مشکل بارندگی‌های آخر فصل می‌خورند این رقم را توصیه کرد.

باید در خصوص نوع انتخاب محل کشت و شرایط اقلیمی دقت و کارشناسی لازم به عمل آورد و بعد اقدام به کشت نمود. سیستم نیفن برای این رقم سیستم خیلی خوبی است و کشاورزان و باغداران عزیز می‌توانند با سیستم نسبتا کم‌هزینه نیفن این رقم را پرورش دهند.

این رقم با توجه به اینکه پیش‌رس است مناسب مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر است که البته این هم با استفاده از پایه‌های مقاوم در آب‌های شور و مقاوم به خشکی می‌تواند یکی از رقم‌هایی باشد که در خیلی از نقاط کشور که مناطقی گرم و خشک هستند بتوان این محصول را توسعه داد. مجموعه دهوین در حال انجام مطالعاتی است که بتواند این مشکل را برای باغداران عزیز حل کند.

نحوه کاشت نهال انگور پرلت

برای کاشت نهال انگور  در مناطق نسبتاً گرم نهال را در محدوده سایه یا نور فیلتر شده بکارید.

 قبل از خرید نهال انگور پرلت، وضعیت زه‌کشی خاک را در نظر بگیرید و محل مناسبی برای پرورش نهال ایجاد کنید. انگورها به خاک های باتلاقی و ماندابی واکنش منفی دارند.

خاک‌ مناسب برای نهال انگور پرلت شنی لومی است. شن در خاک شرایط مناسبی برای زه‌کشی فراهم می‌کند و سبب تخلیه کافی آب از خاک می‌گردد.

فاصله کاشت، بهترین زمان کاشت، عمق چاله

زمین را با فاصله ۲ تا ۳ متر برای کاشت نهال انگور پرلت، فاصله‌گذاری می‌کنیم.

برای درخت انگور پرلت با ریشه‌های پراکنده، چاله‌ها را به عمق و گستردگی ۱ متر در زمین باز می‌کنیم. برای خاک سبک و عمیق شنی می‌توان عمق را تا ۰٫۵ متر نیز کاهش داد. هنگام کاشت اطراف ریشه را با خاک حاصلخیز پوشانده و روی آن را با خاک زیرین استخراج شده پر کنید.

نحوه نگهداری نهال انگور پرلت

نهال انگور پرلت برای رشد و تکامل ریشه احتیاج به فسفر مازاد دارد. توجه داشته باشید که میزان فسفر مورد نیاز در کود مصرفی برای درخت انگور پرلت باید در هنگام کاشت اولیه یا در همان نخستین فصل رشد به آن اضافه گردد..

کودهای ازت و نیتروژن می‌توانند برای رشد برگ‌های سبز درخت مورد استفاده باشند.

هرس از آن دسته کارهایی است که بعد از کاشت درخت انگور پرلت  حائز اهمیت است. نوعی از هرس در نمونه سوزنی است.

بخش دیگری از هرس قسمت میانی درخت تنک می‌گردد. این کار برای نوردهی بیشتر به درخت و جریان هوای مطلوبی را برای درخت فراهم خواهد کرد. این موضوع درگیر شدن نهال با بیماری و آفت را کاهش می‌دهد.

آبیاری منظم را برای نهال انگور پرلت مورد توجه قرار دهید. این آبیاری می تواند با سیستم های بازیافت شده آبی و یا قطره‌ای انجام بگیرد.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش شد تمامی اطلاعات ضروری راجع به نهال انگور پرلت به شما ارائه شود. می‌توانید دیدگاه‌های خود را در انتهای صفحه با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر محصولات و نحوه  خرید نهال انگور پرلت از طریق شماره تماس با مشاوران ما در دهوین ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا