نهال انگور دهوین
نهال انگور شانی (شاهانی)

نهال انگور شاهانی (شانی)

  • بهترین فصل کاشتپاییز و اوایل بهار
  • شروع باردهی: ۲-۳  سال
  • مقدار باردهی: در هر هکتار ۴۰ تن
  • خاستگاه: خاورمیانه، ایران، فرانسه
  • عمر مفید: بیش از ۱۰۰ سال
  • شکل ظاهری: حبه‌ها به شکل بیضی کشیده ، بنفش تیره – سیاه
  • موعد رسیدن محصول: میان‌رس تا دیررس –  اواسط مرداد تا شهریور
  • موارد مصرف: تازه­‌خوری، آبغوره، مویز، سرکه، ترشی، تولید شیره انگور
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور شانی

انگور شانی (شاهانی) حبه های درشتی دارد. ارزش غذایی بالا دارد و همین پرطرفدارش کرده است. رنگ این رقم سیاه است و حبه‌ها به شکل بیضی کشیده می­باشند. نوع مصرف این انگور تازه‌خوری است و برای تولید شیره انگور استفاده می‌شود. وزن حبه‌ها بین 3 تا 6 گرم است که بستگی به نحوه تغذیه، میزان آبیاری و نحوه رسیدگی به باغ دارد.

نهال انگور شاهانی در اکثر نقاط کشور دیررس است و معمولا در شهریور ماه می‌رسد.این رقم علی رغم ظاهر زیبا و خوش رنگی که دارد، پس از برداشت ماندگاری خیلی زیادی ندارد و به سرعت آب از دست می‌دهد و اصطلاحا پژمرده می‌شود. به همین علت در بازار نتوانسته در بازار برای خودش جایی باز کند و بازارپسند نیست.

این رقم تنها به علت خوش رنگ بودن و پربار بودن، جزء رقم‌هایی است که برخی از باغدارها و کشاورز‌ها مایل هستند که این انگور را کشت کنند.

این رقم دانه‌دار است. به کشاورزانی که قصد کشت رقم شاهانی را دارند، پیشنهاد می‌شود که رقم جایگزینش یعنی اتم رویال را کشت کنند. رقم اتم رویال رنگی بنفش تا سیاه رنگ دارد، بی‌دانه است و سایز حبه‌های بزرگ‌تر از رقم شاهانی دارد. همچنین این رقم زودرس‌تر از رقم شاهانی است و چون برداشت آن قبل از باران‌های آخر سال است، احتمال خسارت به میوه که در رقم شاهانی وجود دارد در رقم اتم رویال وجود نخواهد داشت.

در صورتی که رقم شاهانی به علت دیررس بودن در مناطقی که بارندگی‌های آخر فصل و پاییزه را دارند، امکان پوسیدگی و خسارت باران وجود دارد.
خودتان بهتر می‌دانید که اگر نهال انگوری را که تهیه می‌کنید دارای آفت و بیماری باشد و یا با منطقه کشاورزی‌ شما تناسب نداشته باشد، چقدر می‌تواند برای شما ضرر و زیان به بار آورد و در واقع تمام سرمایه، زحمات و وقت شما هدر رفته است.
ما در نهالستان انگور دهوین با کمک مجرب‌ترین مهندسان و متخصصان باغداری و کشاورزی، با فروش مرغوب‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌ترین نهال‌های انگور به شما کمک می‌کنیم که با کیفیت‌ترین ارقام انگور وارداتی و صادراتی را داشته باشید.

برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت نهال انگور شاهانی (شانی) می‌توانید با کارشناسان کشاورز نهالستان دهوین در تماس باشید.

مشخصات نهال انگور شاهانی

میوه‌ی نهال انگور شاهانی از دسته انگورهای درشت است. انگور شانی به رنگ­‌های سفید و زرشکی است.  دانه‌های این انگور گِرد و درشت است، این انگور نسبت به انگورهای دیگر پوست ضخیم‌تری دارد.

رنگ آن سرخ مایل به سیاه است و گوشت آن سرخ رنگ است. اگر ساقه‌های نهال انگور شانی به رنگ قهوه‌ای در آمد، یعنی انگورها رسیده‌اند. آب انگور شانی نیز خوش طعم و دارای رنگ زرشکی بنفش می­باشد.

 روش آبیاری نهال انگور شانی

برای آبیاری رقم شانی باید توجه داشت هرچه هوای منطقه گرم­‌تر باشد نهال­‌های انگور شاهانی، کاشته شده به آب بیشتری نیاز دارد. بنابراین برای اینکه سیستم آبیاری باغ انگور را تنظیم کنید باید به آب و هوای آن منطقه توجه داشته باشید.
آبیاری منظم مهم است.

ریشه انگور شاهانی، ارتفاع زیادی دارد پس باید طوری آبیاری شود که آب به تمامی نقاط ریشه برسد. نوع خاک در آبیاری نهال انگور شانی، مهم است باید به خوبی نوع خاک را بشناسید.

شرایط آب و هوایی مناسب نهال شانی

جوانه‌های انگور شاهانی به سرمای شدید زمستان حساسیت ندارند ولی آب و هوای ملایم زمستان و گرم تابستان برایشان بهتر است. نهال­‌های انگور شانی در دمای بین منفی ۱۵ تا مثبت ۴۰ درجه سانتیگراد مشکل جدی ندارند.

هرس نهال انگور شانی

نوع هرس نهال انگور شانی مختلط است به دو و چهار تا پنج جوانه‌ای و اصطلاحا گوش خرگوش است. شاخه‌های دو جوانه‌ای و شاخه‌های جایگزین و شاخه‌های چهار و پنج جوانه‌ای نیز شاخه‌های بارده محسوب می‌شوند و نوع تربیت معمولا پاچراغی است اما بهتر است با روش کُردن یک طبقه اصلاح شود.

آفت و بیماری‌های نهال انگور شانی

یکی از مهمترین آفات نهال انگور شانی  آفت کرم خوشه­‌خوار است. این آفت در اوایل بهار زده می شود که جوانه های گل­دهنده را می‌گیرد، روی آنها را به وسیله تارهایی می پوشاند که برای انگور شانی، ضرر دارند. وقتی این آفت رشد زیادی داشته باشد جوانه­‌ها و گل‌­ها را خشک می­کند و باعث ریزش آنها خواهد شد. کرم خوشه­‌خوار از جوانه­‌های شاخه انگور تغذیه می کند، و بعد از مدت زمانی رقم را به طور کلی نابود می­‌کند.
برای کنترل آفت رقم شانی می­‌توان: برای نهال‌ها داربست زد. در هر سال علف­‌های هرز و برگ­‌های خشک هرس شود.

یک مرتبه در مرحله غنچه، مرتبه بعدی زمان غوره و در آخر هنگام رسیدن میوه، سم‌پاشی شوند.

سخن پایانی

در این مطلب خرید نهال انگور شاهانی، ویژگی‌های آن، شرایط کشت و نگه‌داری محصول و پیشگیری از بیماری و آفت‌های این محصول را  بررسی کردیم.
محصولات ارائه شده در سایت دهوین همگی با تضمین اصالت کالا و طی کردن آزمایش‌های سلامت محصول به دست شما می‌رسد. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و مساحت زمین شما، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند. پس از انتخاب نهال مناسب ،سفارش شما در بسته‌بندی‌های ایمن قرار گرفته و ارسال خواهد شد.
در صورتی که سوالی در رابطه با سایر ویژگی‌ها و یا نیازی به مشاوره داشتید، می‌توانید با کارشناسان نهالستان دهوین در ارتباط باشید.

همچنین مشتاقیم در قسمت نظرات که در پایین همین صفحه قرار دارد ، نظرات و سوالات خود را مطرح کنید، کارشناسان کشاورز نهالستان دهوین در کوتاه‌ترین زمان تلاش خواهند کرد درست‌ترین پاسخ را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «نهال انگور شاهانی (شانی)»

  1. احمدرضا دماوندی

    انگور شاهانی بهتر است یا اتم رویال؟ کدام برای واین توصیه می شود؟

    1. برای تولید نوشیدنی‌های الکلی از جمله شراب، انگور شاهانی پیشنهاد می‌شود.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های داخل وبسایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا