نهال انگور دهوین
نهال انگور دیوانه

نهال انگور دیوانه

  • خاستگاه: ایران
  • رنگ حبه: سبز
  • شکل ظاهری: خوشه‌های بزرگ
  • موعد رسیدن محصول: دیررس (شهریور و مهر)
  • موارد مصرف: آبغوره، مویز، شیره
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور دیوانه

نهال انگور دیوانه و دیگر محصولات ارائه شده در سایت دهوین همگی با تضمین اصالت و طی کردن آزمایش‌های سلامت محصول به دست شما می‌رسد. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با در نظر گرفتن شرایط  آب و هوایی و مساحت زمین شما، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند. پس از انتخاب نهال مناسب ،سفارش شما در بسته‌بندی‌های ایمن قرار گرفته و  ارسال خواهد شد.

مشخصات نهال انگور دیوانه

رقم دیوانه یکی از ارقام بومی ایران و به ویژه خراسان است. زادگاه اصلی رقم دیوانه جوین، سبزوار و نیشابور است و کوه‌های جوین قالبا زیر کشت این رقم است. به ‌واسطه ریشه بسیار قوی و تحمل بالا در خشکی رقم دیوانه برای این مناطق کاملا مناسب است. در حال حاضر مصرف اصلی این رقم تولید آبغوره است. به دلیل کاهش بارندگی‌ها، باغداران می‌ترسند که محصول به خوبی نرسد و کیفیت بالایی نداشته باشد. باغداران در اول بهار به محض تشکیل غوره و با توجه به بازار خوب غوره، آن را برای تهیه آبغوره برداشت می‌کنند. علاوه بر غوره، مویز محلی هم از این رقم تولید می‌شود. در صورت رسیدن محصول، این نوع درخت انگور برای گرفتن شیره هم کاملا مرغوب است.

زمان گلدهی

رقم دیوانه جزو رقم‌های دیررس است و معمولا شهریور و مهر ماه آماده برداشت است.

نحوه کاشت نهال انگور دیوانه

همان‌طور که گفتیم نهال دیوانه تحمل خشکی بالایی دارد و با بارندگی‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر در سال هم این رقم توانسته محصول خیلی خوب و قابل قبولی بدهد. در مناطقی که حداقل ۲۰۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشند امکان انجام کشت دیم برای این محصول وجود دارد. نهال این رقم بسیار سازگار است و در خاک‌های کاملا شنی رشد خوبی دارد. به دلیل کرک‌دار بودن پشت برگ و میزان تبخیر کم، این رقم می‌تواند بهره‌وری خیلی خوبی از آب داشته باشد. طول ریشه‌های درخت انگور دیوانه به ۲/۵ متر می‌رسد و تولید ریشه‌های عمیق با زاویۀ کم در زمین‌های خشک و اقلیم‌های خشک اهمیت زیادی دارد که این مزیت در این رقم وجود دارد.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش شد تمامی اطلاعات ضروری راجع به نهال انگور دیوانه به شما مخاطبان عزیز ارائه شود.در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر محصولات و نحوه خرید نهال انگور دیوانه می‌توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین ما در دهوین ارتباط باشید.

Rate this page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا