نهال انگور دهوین
نهال انگور جوین

نهال انگور جوین

  • بهترین فصل کاشت: پاییز نهایت تا اوایل بهار
  • ارتفاع محل کاشت: ۵۰۰ تا ۲۳۰۰ متر
  • دمای محل کاشت: تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد
  • شروع باردهی: از سال دوم
  • مقدار باردهی: ۵۰ کیلو هر درخت بالغ
  • خاستگاه: خراسان
  • عمر مفید: ۲۰ سال
  • رنگ حبه: رنگ قرمز
  • شکل ظاهری: پوست قرمز، دانه‌دار، خوشه‌ها بزرگ و متراکم
  • میزان تولید در هکتار: ۴۰ تن
  • موعد رسیدن محصول: میان‌رس
  • موارد مصرف: تازه‌خوری، کشمش، آبمیوه
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور جوین

پیش از خرید نهال انگور رقم جوین، لازم است با برخی از ویژگی‌ها و شرایط این محصول آشنا شوید. مشاوران نهالستان دهوین در این مطلب سعی کردند تا به طور خلاصه شما را با مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید نهال برای باغ انگور خود، باید در نظر داشته باشید آشنا کنند.محصولات ارائه شده در سایت دهوین همگی با تضمین اصالت و سلامت محصول به دست شما می‌رسد. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و مساحت زمین شما، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند.

مشخصات نهال انگور جوین

نهال انگور قرمز جوین یک رقم میان‌رس، با حبه‌های درشت بسیار زیبا و جزو رقم‌های دانه‌دار است. رقمی پرمحصول با خوشه‌‌ و حبه‌های بزرگ است.
این نهال جزو حبه‌های بومی منطقه‌ خراسان است.
در زمان رسیدن چون جزو رقم‌های میان‌رس‌ است بریکس بالایی نمی‌گیرد و بریکس نهایتا ۱۶ یا ۱۷ درصد خواهد بود. به عبارتی درصد قند این انگور پایین است و خیلی شیرین نیست ولی جزو ارقام خوش خوراک است. پایین بودن قیمت نهال انگور جوین و کاهش هزینه‌های اولیه احداث باغ و تاکستان است، توانسته بازار بسیار خوبی در ناحیه شمالی کشور و بازار بزرگی مثل تهران را به خودش اختصاص دهد.
از دیگر ویژگی نهال انگور جوین؛ برای سیستم ایمنی و بیماری های اعصاب و روان و همچنین دیابت بسیار مفید است.
درخت انگور جوین یکی از ارقام تجاری است که بسیار پربار بوده. میوه این رقم دارای حبه‌هایی با پوست قرمز رنگ زیبا و گوشت سفید و به شکل کشیده می‌باشد که تراکم حبه‌ها بالا و اندازه خوشه‌ها نسبتا بزرگ است. زمان رسیدن انگور جوین در شرایط منطقه خراسان حدودا اواخر مرداد ماه است.

نحوه کاشت نهال انگور جوین

نهال انگور جوین معمولا در پاییز کاشته می‌شود و از سال دوم یا سوم کاشت، شروع به باردهی می کند. قابلیت کاشت هم به صورت دیم و هم به صورت آبی را دارد. این رقم از مقاومت خوبی در برابر گرما و سرما برخوردار است و تحمل خوبی در خشکی و کم آبی دارد. فواصل کاشت نهال انگور جوین در باغات با کاشت آبی، بصورت استاندارد ۲ در ۲ متر تعیین می‌شود.
برای کاشت این نهال نیاز به آب و هوای گرم تابستان دارد تا به رشد مطلوب برسد در زمان بهار درجه هوا زمانی که به ۱۰ درجه برسد نهال رویش خود را آغاز می‌کند بنابراین نور خورشید برای درخت انگور جوین بسیار حائز اهمیت است.
رقم انگور جوین هم در برابر سرمای زمستان مقاومت خوبی را از خود نشان داده و این یکی از مهم‌ترین مزیت این انگور است.
دیگر ویژگی‌ جهت رشد این نهال نحوه آبیاری آن است، هرچه در مناطق گرم‌تر کاشته شود نیاز آب افزایش پیدا می‌کند.
ریشه نهال انگور جوین بسیار زیاد است و به مورد برای آبیاری باید منظم‌تر اتفاق بیافتد بنابراین دمای آب و هوا برای رشد این نهال ۴۵ درجه سانتی‌گراد است اما اگر این درجه بیشتر باشد بنابراین به آب بیشتری نیازمند است.
از دیگر ویژگی‌هایی که زمان کاشت نهال انگور جوین؛ باید به آن دقت داشته باشید نوع خاک آن است. این نهال به آن دسته از خاک‌هایی که اسیدی هستند و نمک زیادی دارند حساسیت نشان می‌دهد و رشد خوبی در این خاک‌ها ندارد. خاک‌هایی که سبک و عمیق، شنی-رسی هستند از جمله بهترین و مناسب‌ترین خاک‌هایی به شمار می‌روند که شما برای رشد نهال می‌توانید انتخاب کنید.
اگر این خاک‌ها مقداری آهک هم درون خود داشته باشند رشد بهتری خواهند داشت، به همین دلیل بهتر است که چنین خاک‌هایی را برای کاشت درخت انگور جوین انتخاب کنید.

فاصله کاشت، بهترین زمان کاشت، عمق چاله نهال انگور جوین

برای کاشت نهال انگور جوین باید در اوایل پاییز اقدام کنید تا در تابستان محصول‌دهی آن شروع شود.

نحوه نگهداری نهال انگور جوین

یکی از بهترین کودهایی‌ست که شما می‌توانید به نهال انگور جوین؛ بدهید تا رشد آن بیشتر شود، کود ازت است. دقت داشته باشید که در ارائه دادن این کود زیاده‌روی نکنید، خطراتی که این کود برای سلامتی نهال دارد بسیار زیاد است و به همین دلیل بهتر است در این مورد شما هم زیاده‌روی نکنید. پتاسیم و منیزیم هم از دیگر کودهای مورد نیاز نهال است که شما باید آن‌ها را به نهال بدهید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش شد تمامی اطلاعات ضروری راجع به نهال انگور جوین به شما مخاطبان عزیز ارائه شود. در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را در انتهای صفحه با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر محصولات و نحوه خرید نهال انگور جوین می‌توانید از طریق شماره تماس نهالستان دهوین با مشاورین ما در ارتباط باشید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا