نهال انگور دهوین
نهال انگور لعل

نهال انگور لعل

  • بهترین فصل کاشت: زمستان های معتدل و آب و هوای گرم و دور از رطوبت
  • ارتفاع محل کاشت: ۱۱۰۰ تا ۱۳۵۰ متر سطح دریا
  • دمای محل کاشت: مناطق گرمسیر و سردسیر
  • شروع باردهی: سال دوم و سوم
  • مقدار باردهی: حدود ۳۰ کیلو گرم
  • عمر مفید: بیش از ۸۰ سال
  • رنگ حبه: رنگ سبز مایل به زرد
  • شکل ظاهری: حبه های متوسط و گرد، دانه‌دار
  • میزان تولید در هکتار: ۴۰ تا ۶۵ تن
  • موعد رسیدن محصول: اواسط شهریور
  • موارد مصرف: کشمش، آبمیوه، آبغوره
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور لعل

نهال انگور لعل یکی از قدیمی‌ترین رقم‌های انگور است. این رقم ژنوتیپ‌های بسیار متفاوتی از جمله؛ انگور لعل سفید، انگور لعل قرمز و… است. محصولات ارائه شده در سایت دهوین همگی با تضمین اصالت کالا و طی کردن آزمایش‌های سلامت محصول به دست شما می‌رسد. برای اطلاع از شرایط خرید و همچنین اطلاعات قیمت این محصول می‌توانید با کشاورزان نهالستان دهوین تماس بگیرید.

در این مطلب مهم‌ترین نکات مورد نیاز شما برای آشنایی با درخت انگور لعل گردآوری شده است. بعد از خواندن این مطلب اطلاعاتی کلی در رابطه با این نهال به دست می‌آورید که به شما در انجام خرید هر چه بهتر کمک خواهد کرد.

مشخصات نهال انگور لعل

رقم لعل جزو ارقام دانه‌دار و میان‌رس است. بعضی از ژنوتیپ‌های آن تقریبا زودرس هستند و به‌دلیل بریس خوبی که دارند برای تازه‌خوری و تولید مویز کاربرد دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های انگور لعل تنوع زیاد این رقم است. که در موقعیت‌های مختلف انواع آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به عنوان مثال نهال انگور لعل سفید نوع تجاری این رقم از انگور است یکی از مشکلات این رقم پوست نازک آن است. انگور لعل سیاه، انگور لعل زرد و انگور لعل قرمز نیز در ویژگی‌های مختلفی، مزیت‌هایی برای باغداران دارند.

نحوه کاشت نهال انگور لعل

کاشت نهال انگور لعل و روش‌های رشد آن بستگی به شرایط اقلیمی دارد که درمناطق گرمسیر و سردسیر قابل مشاهده است. فواصل کاشت نهال انگور لعل در باغات فاصلۀ استاندارد ۲ در ۲ متر بوده. همچنین ارتفاع مناسب کاشت این رقم در حدود ۱۳۵۰ متر از سطح دریا می‌باشد.

شرایط و نحوه کاشت نهال انگور لعل

یکی دیگر از اولویت‌های مهم در کاشت نهال انگور لعل توجه به اندازه گودال کاشت این نهال است. انگورهای لعل باید به فاصله ۱.۲-۱.۵ متر (۴-۵ فوت) از هم کاشته شوند. این میزان به این دلیل است که بتوانند به خوبی مواد معدنی مورد نیاز خود را از خاک دریافت کنند.

نحوه آبیاری نهال انگور لعل

دقت داشته باشید که برخی از نهال‌ها به آب بیشتری نیاز دارند، چرا که خاک آن‌ها زود خشک می‌شود، به همین دلیل است که آبیاری مناسب یکی از مهم‌ترین نیازهای نهال انگور لعل است. بهتر است مناسب‌ترین سیستم را برای آبیاری این نهال انتخاب کنید تا میوه‌های بیشتری را از آن دریافت نمایید. برخی از ارقام نهالی که به خوبی آبیاری نشوند بدون شک محصولات زیادی نمی‌دهند. بر همین اساس به خوبی سیستم آبیاری نهال را تنظیم کنید.

آب و هوای مناسب برای نهال انگور لعل

انگور لعل نسبت به آب و هوا مقاومت خوبی دارد، این رقم انگور می‌تواند سرمای ۱۸- تا ۲۱- درجه سانتی گراد و میزان گرما را تا ۴۶+ درجه سانتی‌گراد تحمل کند.

نحوه هرس نهال انگور لعل

هرس نهال انگور لعل در سیستم پاچراغی به‌صورت سه جوانه است. هرس نسبتا کوتاه، دو و سه جوانه‌ای برای این رقم کافی است. در حال حاضر روش تربیتی انگور لعل به صورت پاچراغی است. ثابت شده که در سیستم y کیفیت و کمیت میوه فوق‌العاده افزایش می‌یابد. به صورت کلی پیشنهاد می‌شود که تربیت این نهال به صورت y یا به صورت کوردون یک طبقه باشد.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش شد تمامی اطلاعات ضروری راجع به نهال انگور لعل به شما مخاطبان عزیز ارائه شود. در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را در انتهای صفحه با ما به اشتراک بگذارید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر محصولات، نحوه خرید نهال انگور لعل و قیمت نهال انگور لعل می‌توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

Rate this page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا