نهال انگور دهوین
خرید نهال انگور پیکامی

نهال انگور پیکامی

  • دمای محل کاشت: تا 45 درجه سانتی گراد
  • بهترین فصل کاشت: پاییز تا اوایل بهار
  • ارتفاع محل کاشت: 500 متر تا 2300 متر
  • شروع باردهی: از سال چهارم
  • مقدار باردهی: 50 کیلو هر درخت بالغ
  • خاستگاه: خراسان
  • عمر مفید: 20 سال
  • رنگ دانه: سبز
  • شکل ظاهری: حبه‌های کشیده با پوست نازک
  • میزان تولید در هکتار: 100 تن
  • موعد رسیدن محصول: اواسط شهریور
  • موارد مصرف: مصرف به صورت تازه و کشمش
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور پیکامی

نهال انگور پیکامی و محصولات ارائه شده در نهالستان دهوین همگی با تضمین اصالت کالا و طی کردن آزمایش‌های سلامت محصول به دست شما می‌رسد. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و مساحت زمین شما، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند. پس از انتخاب نهال مناسب ،سفارش شما در بسته‌بندی‌های ایمن قرار گرفته و ارسال خواهد شد.

مشخصات نهال انگور پیکامی

نهال انگور پیکامی جزو ارقام پر بار و بومی است که با بیشتر مناطق کشور نیز سازگاری داشته و قابلیت صادرات به‌ویژه به کشورهای روسیه و اوکراین را دارد. حبه‌های انگور پیکامی پوسته‌های نازکی دارند و خیلی مناسب برای حمل و نقل نیستند. پیکامی به سرما و کمبود آب بسیار حساس هست و به دلیل بوته‌های متراکمی که دارد مستعد دچار شدن به بیماری سفیدک پودری یا سفیدک سطحی است و به همین دلیل نیاز به سم‌پاشی‌های مکرر دارد.

نحوه کاشت نهال انگور پیکامی

در حال حاضر بیشترین سطح زیر کشت انگور پیکامی در شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد است و در آن مناطق به شکل پاچراغی تربیت می‌شود اما بهترین نوع تربیت آن سیستم کُردن یک طبقه هست که می‌تواند عملکرد کیفی و کمی را افزایش دهد. لازم به ذکر است که با سیستم کُردن ساده یک طبقه چی، می‌توان 108 درصد افزایش راندمان داشت که از زمانی روش کُردن یک طبقه با دو بازو یا داربستی جایگزین شده است، این امر موجب افزایش سطح کیفی و کمی محصول شده است.

فاصله کاشت، بهترین زمان کاشت، عمق چاله

بهترین فاصله کاشت نهال انگور پیکامی فواصل منظم 3 در 4 مترمربع است و عمق چاله آن نیز باید 1 در 1 باشد. زمان کاشت نهال پیکامی باید خاک آن را از نظر عمق به خوبی بررسی کرد به این دلیل که ریشه این نهال به عمق زیادی برای رشد نیاز دارد.پیکامی از ارقام میان‌رس محسوب شده و بهترین فصل کاشت آن بهار و پاییز است.

نحوه نگهداری نهال انگور پیکامی کاشمر

آبیاری نهال انگور پیکامی

با توجه به میزان گرمای منطقه کاشت میزان آبیاری متفاوت است و هرچه گرما بیشتر باشد به دلیل ریشه‌های عمیق، نهال پیکامی به میزان آب بیشتری نیاز دارد.لازم به ذکر است در هفته اول که نهال انگور پیکامی کاشته شده باید به خوبی آن را آبیاری کرد تا دوره رشد آن تکمیل شود.

کوددهی نهال انگور پیکامی

کودهای مورد نیاز نهال انگور پیکامی کودهای فسفات و پتاسیم هستند که برای استحکام شاخه ها و برگ‌های آن نیاز هستند. همچنین خاک‌های سبکی که زهکشی مناسبی داشته باشند بهترین خاک برای کشت این نهال می‌باشند.

شرایط آب و هوایی مناسب نهال انگور پیکامی

نهال انگور پیکامی را باید درمحیطی کاشت که نور آفتاب را به میزان کافی دریافت نماید. نهال انگور پیکامی به سرما اهمیتی نمی‌دهد و در فصل زمستان دچار آسیب نمی‌شود اما باید در فصل زمستان آن‌ها را در خاک خواباند تا سرمای زمستان آنها را ازبین نبرد. برای کاشت این نهال بهتر است فصل تابستان و بهار منطقه را مورد بررسی قرارداد که شرایط لازم را برای کاشت نهال داشته باشد.

هرس نهال انگور پیکامی

نحوه هرس نهال انگور پیکامی، هرس مختلط و دو، سه، چهار و پنج جوانه‌ای است.

آفت‌های نهال پیکامی

درخت انگور پیکامی در برابر آفات مقاومت بسیار عالی به همراه دارد. با این حال شته مو – زنجرک ها – کنه ها – خرگوشها و موشها – نماتد ها از جمله بیماری‌هایی هستند که نهال انگور می‌تواند به آن منجر شود . همچنین این نهال به بیماری سفیدک پودری یا سفیدک سطحی حساس است و نیاز به سم‌پاشی‌های مکرر برعلیه قارچ بیماری سفیدک سطحی دارد.

سخن پایانی

رقم پیکامی و همچنین تمامی محصولات ارائه شده در سایت دهوین با تضمین اصالت کالا و طی کردن آزمایش‌های سلامت محصول به دست شما می‌رسد. مشاوران ما در دهوین سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و مساحت زمین شما، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند. پس از انتخاب نهال انگور مناسب، سفارش شما در بسته‌بندی‌های ایمن قرار گرفته و ارسال خواهد شد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا