نهال انگور دهوین
نهال انگور شاهرودی فخری

نهال انگور شاهرودی

  •  بهترین فصل کاشت: پاییز تا حداکثر دی ماه
  • ارتفاع محل کاشت: 400-1300
  • شروع باردهی: از سال سوم کاشت
  • مقدار باردهی: 70 کیلو برای هر درخت بالغ
  • خاستگاه: شاهرود
  • عمر مفید: 60 سال
  • رنگ دانه: سرخ رنگ
  • شکل ظاهری: حبه‌های درشت و بیضی شکل
  • میزان تولید در هکتار: بیش از 30 تن
  • موعد رسیدن محصول: شهریور تا مهرماه
  • موارد مصرف: مصرف به صورت تازه و به صورت مویز
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور شاهرودی

  برای خرید نهال انگور شاهرودی (فخری) با ما تماس بگیرید. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و با توجه به این که در کدام شهر و روستا فعالیت دارید و با توجه به آب و هوا و مساحت زمین و باغ شما بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما پیشنهاد می‌کنند و در اختیار شما قرار می‌دهند. پس از انتخاب نهال مناسب ،سفارش ما در بسته‌بندی‌های مناسب قرار گرفته و توسط باربری ارسال خواهد شد.

مشخصات نهال انگور شاهرودی(فخری)

نهال انگور شاهرودی(فخری) دیررس بوده و قابلیت نگهداری در سردخانه را به مدت 6 ماه دارد. رنگ حبه های آن نیز قرمز، صورتی و زرد است. انگور شاهرودی در شرایط سردسیر و نیم‌سردسیر و در ارتفاعات بالا بهتر رشد می‌کندو مقاوم‌ترین انگور بومی ایران در شرایط سرد آب‌وهوایی است. انگور شاهرودی در ارتفاعات بالای 400-1300 متر به‌صورت دیم کشت‌ می‌شود. نهال انگور شاهرودی(فخری) جزو رقم‌هایی است که در سال‌های اخیر در بازارهای حاشیه خلیج فارس به‌ویژه پاکستان جایگاه خوبی برای خود باز کرده است.

نحوه کاشت نهال انگور شاهرودی(فخری)

برای کاشت نهال انگور شاهرودی(فخری) باید حفره‌ای به عمق نیم متر در خاک ایجاد کرد و بعد جایگذاری ریشه در حفره نهال را آبیاری کرد. نهال انگور شاهرودی(فخری) را باید در زمین های تپه ای با فاصله ۲*۲ به طورمتراکم کاشت. برای حفر چاله ها نیز باید زمین را با طول و قطر ۰٫۵ متری حفر کنیم.

آبیاری و کوددهی نهال انگور شاهرودی(فخری)

در سال های اول کاشت نهال بستگی به منطقه و شرایط آب و هوایی باید هر هفته نهال را آبیاری کرد و از سال سوم به بعد آبیاری را به هر 12 الی 20 رزو یکبار کاهش دهید.توجه شود که در صورت آبیاری زیاد در زمان باردهی نهال انگورشاهرودی(فخری) ،میوه های آن خراب خواهد شد.

یکی از مهمترین کودهایی که برای رشد نهال انگور فخری مورد نیاز است اوره با غلظت 1 درصد می‌باشد. یکی از نکاتی که نباید زمان کوددهی به نهال انگور شاهرودی(فخری) فراموش کرد این است که در کوددهی به این نهال نباید زیاده‌روی کرد.

شرایط آب و هوایی مناسب و هرس نهال انگور فخری

نهال انگور شاهرودی(فخری) باید در شرایط آب‌وهوای تابستانی کاشته شود در واقع فصل بهار و تابستان برای رشد این نهال از جمله فصل های مهم می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که مناطقی که دارای بادهای شدید هستند برای کشت این انگور مناسب نیستند.
نوع هرس نهال انگور شاهرودی(فخری) به‌صورت مخلوط و با گرایش به سمت هرس کوتاه یا اسپور است.

آفت‌های نهال انگور شاهرودی(فخری)

نهال انگور شاهرودی(فخری) به کرم خوشه‌خوار و تقریبا سفیدک حقیقی حساس است و نسبت به سایر رقم‌ها نیاز به یک مرحله سم‌پاشی بیشتر دارد.این نهال به بیماری‌هایی چون اسکا و بیماری زوال مو که در سال‌های اخیر گسترش یافته نیز حساس است.

سخن پایانی

  مجموعه نهالستان دهوین با نگاهی نو و کادر و تیمی مجرب می‌تواند در سطح کشور در کنار باغدارهای عزیز باشد و آماده ارائه خدمات 0 تا 100 از جمله امکان بررسی اقلیم که در آن نمای رقم می‌شود کشت کرد یا نه. برنامه‌ریزی برای نوع سیستم کشت و نوع کشت با توجه به سرمایه باغدار این ارتباط را داشته باشد و همچنین با تامین سموم کم خطر با سموم در حقیقت ارگانیک و هم چنین تغذیه اصولی و عدم استفاده از کودهای مشکل‌دار و کم کیفیت این امکان را ایجاد کنیم که در کشور محصولاتی تولید کنیم که به راحتی و با خیالت راحت بتواند گواهی‌نامه یا سرتیفیکیت‌های بین المللی را بگیرد و صادارت و ارز آوری برای کشور داشته باشد.

در این مطلب تلاش شد تمامی اطلاعات ضروری راجع به نهال انگور ردگلوب به شما مخاطبان عزیز ارائه شود.در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتردرباره سایر محصولات و نحوه خرید و قیمت نهال انگور فلیم سیدلس می‌توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

Rate this page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا