نهال انگور دهوین
نهال انگور ترکمن ۴ وارداتی

نهال انگور ترکمن ۴

  • بهترین فصل کاشت: پاییز نهایت تا اوایل بهار
  •  ارتفاع محل کاشت: ۵۰۰ تا ۲۳۰۰ متر
  • دمای محل کاشت: تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد
  • شروع باردهی: از سال دوم
  • مقدار باردهی: ۶۰ کیلو هر درخت بالغ
  • خاستگاه: ترکمنستان
  • عمر مفید: ۲۰ سال
  • رنگ حبه: متمایل به سیاه
  • شکل ظاهری: حبه‌های درشت و کشیده
  • میزان تولید در هکتار: ۱۵۰ تن
  • موعد رسیدن محصول: نسبتا پیش‌رس تا میان‌رس
  • موارد مصرف: تازه‌خوری، آبمیوه، کشمش و مویز
فرم درخواست مشاوره

فهرست مطالب

خرید نهال انگور ترکمن ۴

قبل از خرید نهال انگور رقم ترکمن ۴، لازم است با برخی از ویژگی‌ها و شرایط این محصول آشنا شوید. در این مطلب سعی می‌کنیم تا به طور خلاصه شما را با مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید نهال برای باغ انگور خود، باید در نظر داشته باشید آشنا کنیم. مواردی مانند مشخصات، شرایط کاشت، نگه‌‌داری، آبیاری و موارد دیگر. در پایان این مطلب با مرور مهم‌ترین نکات مربوط به نهال انگور ترکمن ۴، تصمیم‌گیری بهتری در مورد خرید این محصول خواهید داشت.محصولات ارائه شده در سایت دهوین با تضمین اصالت و سلامت محصول به دست شما می‌رسد.

مشخصات نهال انگور ترکمن ۴

رقم ترکمن ۴ یا ترکمنستان ۴ جز ارقامی است که در دو دهه قبل، از ترکمنستان به خراسان وارد شده است. این رقم به واسطه رنگ سیاه زیبا و بی‌دانه بودنش به عنوان نمونۀ وارداتی با بازدهی بالا و تولید انگورهای مرغوب مورد توجه باغداران قرار گرفته است.
این رقم با تولید انبوه انگورهای بازارپسند برای صاحبان تاکستان‌ها بسیار سودآور بوده و برای تولید مویز جایگاه خوبی را به خودش اختصاص داده است.
در عین حال نسبت به شرایط محیطی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و با توجه به گزرومورفی و سازش با سرما، این رقم سازگار با اقلیم اکثر مناطق انگورخیز کشور است. اما از بهترین مناطق می‌توان به اقلیم‌های معتدل به همراه هوای سرد زمستانی اشاره کرد. بر اساس نیاز سرمایی و نورگرایی درخت انگور ترکمن، آب و هوای معتدل و میانه شرق کشور بسیار مناسب می‌باشد.
اولین سال باغداران شاهد باروری شکوفه‌های انگور خواهند بود. این مشخصه از خصوصیات متفاوت و امتیاز نهال‌های انگور ترکمن ۴، در مقایسه با دیگر ارقام می‌باشد. درختان انگور به طور متوسط در سه سالگی به بار می‌نشینند.
استقبال باغداران از کشت این محصول، باعث اشباع بازار می‌شود در نتیجه قیمت محصول کاهش می‌یابد. جایگزین این محصول را می‌توان را رقم‌هایی مثل: رقم اتم رویال، رقم میدنایت بیوتی و سامر رویال نام برد که در آینده نه چندان دور می‌توان محصولی با کیفیت بهتری نسبت به ترکمن ۴ تحویل گرفت.

نحوه کاشت نهال انگور ترکمن ۴

کاشت نهال انگور ترکمن ۴ در آخرین ماه پاییز، آغاز و تا زمستان ادامه خواهد داشت. سرمای ملایم انتهای پاییز و زمان طولانی تا آغاز بهار بهترین فرصت برای کاشت را فراهم می‌کند. ریشه نهال انگور ترکمن ۴، با قرارگیری در خاک سرد و مرطوب پاییزی به بهترین شکل ممکن رشد می‌کند.
در طول عمر درخت انگور، مشاهده باز و بسته شدن برگ‌ها نشان از نورگریزی درخت است.

فاصله مناسب کشت این نهال ۲*۳ تا ۳*۳ است.

دقت کنید؛ فاصله‌های کمتر، مناسب اراضی تپه‌ای شیب‌دار است.
حفظ این فاصله برای جذب نور و فتوسنتز بهتر همراه با رشد درخت انگور (Grape Tree) در فضای کافی، الزامی می‌باشد.
برای کاشت نهال انگور ترکمن ۴، چاله‌ها را با عمق ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر در زمین حفر می‌کنیم.
عمق بیشتر به خصوص در خاک‌های سخت، فضای بهتری برای کاشت نهال فراهم می‌کند.

نحوه نگهداری نهال انگور ترکمن ۴

این نهال به خصوص با کاشت به روش داربستی با قدرت در برابر نفوذ بیماری‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد. در صورت چیدن شاخه‌ها با وسایل آلوده به میکروب احتمال سرایت بیماری‌هایی مثل گال گیاهی روی طوقه و ساقه درخت وجود دارد. دفع بیماری از طریق سم‌پاشی و یا قطع قسمت‌های مریض ممکن خواهد شد.
کوددهی و غنی‌سازی خاک از عناصری مثل کلسیم و منیزیم باروری بهتری را به ارمغان می‌آورد.
رشد این نهال در خاک‌های اسیدی و شور ضعیف بوده اما توان رشد درخت در خاک نرم لومی بهتر است. این خاک‌ها اجازه رسیدن آب به ریشه‌های عمیق درخت انگور را می‌دهند.
درخت انگور ترکمن؛ نسبت به ارقام بومی با آبیاری کمتری سیراب می‌شود. به علت مقاومت بالای این درخت به خشکی، نیاز به آب کمتری دارد اما این موضوع از اهمیت آب‌رسانی هر ۵ روز یک‌بار به خصوص در نخستین سال‌های رشد کم نمی‌کند. البته میزان آبیاری تحت تاثیر شرایط خاک و میزان بارش در هر منطقه‌ای متغیر است.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش شد تمامی اطلاعات ضروری راجع به نهال انگور ترکمن ۴ به شما مخاطبان عزیز ارائه شود.در صورت تمایل می‌توانید دیدگاه‌های خود را در انتهای صفحه با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر محصولات، نحوه خرید و قیمت نهال انگور ترکمن ۴ می‌توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین ما در ارتباط باشید

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا